שירות לקוחות:

073-7761900

איזה עץ מתאים לשלב כדק לצד בריכת שחייה

משטחי דק המותקנים לצד בריכות שחיה פרטיות בשטח הגינה הפרטית, הפכו בשנים האחרונות לאחד מאמצעי החיפוי הפופולריים ביותר בקרב בעלי בתים פרטיים המעוניינים לשדרג את מראה הגינה הפרטית העומדת לרשותם שבמרכזה בריכת שחייה פרטית המשמשת אותם לאורך כל ימות השנה ובעיקר במהלך חודשי הקיץ הישראלי.

משטחי הדק השונים מיוצרים ברוב המקרים מלוחות דק עץ מלא, כאשר שני סוגי העץ הפופולריים והנפוצים ביותר למטרות הקמת דק לבריכה או הקמת דק לגינה הינם: עץ דק איפאה ועץ דק אורן. עץ האורן הינו עץ פופולרי ונפוץ לכל סוגי העבודות מעץ והוא נחשב לעץ חסכוני יותר בהשוואה לעץ דק איפאה, אך במידה ונושא של חיסכון כספי אינו מהווה שיקול מרכזי מבחינתכם, אנו ממליצים לכם לרכוש דק איפאה לטובת הקמתו של משטח דק לגינה וזאת לנוכח העובדה שמדובר בלוחות עץ עבים ועמידים יותר המובילים בסופו של דבר לך שיש פחות מזיקים בתוך העץ עצמו.

האם יש קשר בין סוג הבריכה לסוג העץ של משטח הדק המוצב לצידה?

הצבתן של בריכות שחייה פרטיות בשטח הגינה הפרטית מתאפשרת כיום באמצעות סוגי בריכות שונות, לרבות, בריכות מתועשות, בריכות מובנות, בריכות סקימרים מסחריים, בריכות גלישה וסוגי בריכות נוספות המשווקות בכל גודל אפשרי. חיפוי עץ לבריכה וסביבתה הינה פעולה שאינה קשורה בהכרח לסוג הבריכה אך יחד עם זאת סוג הבריכה כן משפיעה על אופן התקנת משטחי הדק לחיפוי והתשתיות הנדרשות לצורך הקמתם.

מה חשוב לבדוק לפני שרוכשים לוחות עץ להקמת משטחי דק או פרגולה לבריכה?

דק עץ מלא הינו משטח דק המורכב מלוחות עץ מלא המחייבים אתכם לתחזוקה שוטפת של המשטח. תחזוקה זו כוללת פעולות כגון: ניקוי המשטח, שימון המשטח בשמן ייעודי בהתאם לסוג העץ בו בחרתם וצביעת המשטח אחת לשנה לפחות על מנת לשמור על הגוון הטבעי של העץ. כמו כן, נדרשות פעולות תחזוקה לניקוי חריצי המשטח והחלפת ברגיי המשטח במידה והם מתבלים עם הזמן.

לפיכך, כאשר אתם רוכשים לוחות עץ מלא לצרכי הקמתם של משטחי דק לגינה או פרגולות לצד הבריכה, חשוב לבדוק מהן פעולות התחזוקה הנדרשות והמותאמות לסוג העץ בו בחרתם. כמו כן, חשוב לבדוק את עלויות העץ וההתקנה בהתאם לגודל המשטח אותו תהיו מעוניינים לחפות במשטח דק מרשים ויוקרתי.

האם פרקט יכול להתאים לבריכה?

השאלה האם פרקט יכול להתאים לבריכה נשאלת לא פעם על ידי בעלי בריכות. ישנן דעות שונות, אך ההסכמה הכללית בקרב מומחי בריכות היא שפרקט יכול לעבוד היטב עם בריכות כל עוד הוא הותקן ומתוחזק כראוי.

פרקט הוא סוג עץ המשמש בדרך כלל לרצפות. ניתן להתקין אותו גם לצד הבריכה עם זאת, חשוב לבחור פרקט לפני שתתקינו אותו.

שורה תחתונה

במידה ואתם בוחרים למקם את בריכת השחייה על גבי משטחי הדק או הפרקט, חשוב ביותר לתכנן את יכולת נשיאת העומסים כאשר הבריכה מלאה במים ולדאוג לכך שהבריכה תוצב בשטח בו קיימת תשתית חזקה המחזיקה את לוחות העץ.

כיום, בשלבי התכנון של המשטח חשוב לתכנן נקודות ניקוז המצריכות יצירת שיפועים בזוויות שונות במשטח עצמו וזאת על מנת לדאוג לניקוז מיטבי של מי הגשמים וגם חשוב לבצע את כל הליך ההקמה, משלבי התכנון המקדימים ועד ההתקנה בפועל באמצעות ליווי מקצועי של אנשי מקצוע העוסקים בתחום חידוש דקים.

 

להצעת מחיר ולפרטים נוספים